Procter & Gamble, firma oferująca takie marki jak Gillette®, Ariel®, Always® czy Pampers®, nawiązała współpracę z organizacją pozarządową Habitat for Humanity. Celem współpracy jest budowa, remonty oraz sprzątanie domów w kilkunastu krajach na całym świecie, w tym w Polsce. Pierwszy projekt jest właśnie realizowany na warszawskim Targówku Fabrycznym.
Habitat for Humanity jest organizacją non-profit, która walczy z ubóstwem mieszkaniowym i zapobiega bezdomności. W wyniku współpracy P&G oraz Habitat for Humanity, tylko w 2013 roku niemal 3000 wolontariuszy P&G na całym świecie weźmie udział w realizacji ponad 30 projektów. To największe jednorazowe zaangażowanie wolontariuszy jednego tylko partnera Habitat for Humanity w jej prawie 40-letniej historii. W Polsce organizacja istnieje od 1992 roku i do tej pory pomogła ponad 750 rodzinom, a do końca roku planuje pomóc kolejnym 120.
P&G oraz polski oddział Habitat for Humanity pierwszy wspólny projekt zrealizują jeszcze w październiku. Wsparcie finansowe oraz zaangażowanie wolontariuszy P&G pozwoli poprawić warunki życia kilkudziesięciu rodzin zamieszkujących dwa budynki znajdujące się przy ulicach Birżańskiej i Naczelnikowskiej na warszawskim Targówku Fabrycznym. W ramach prac fundamenty oraz piwnice obu budynków zostaną osuszone i zaizolowane. Dodatkowo, po zakończeniu wszystkich prac budowlanych, w pobliżu budynków zostanie zorganizowany plac zabaw dla dzieci. W projekcie bierze udział ponad 50-ciu wolontariuszy P&G .
We wszystkim co robimy, zawsze staramy się postępować słusznie. Stąd wynika nasze zaangażowanie społeczne w działania na rzecz społeczności, którym służymy, w których żyjemy i pracujemy. Od ponad 175 lat celem naszej firmy jest poprawa jakości życia. Temu celowi chcemy pozostać wierni, niezależnie od biznesowych wyzwań, z którymi mierzymy się na co dzień. - mówi Marek Kapuściński, Prezes Procter & Gamble w Polsce. Na Targówku jesteśmy obecni od prawie 20 lat i sprawy tutejszej społeczności są dla nas bardzo ważne. – dodaje.
Wspólna akcja P&G oraz Habitat for Humanity prowadzona jest w porozumieniu z Zakładem Gospodarowania Nieruchomościami dzielnicy Targówek. Dzięki pracom sfinansowanym przez P&G, władze Targówka będą mogły w niedalekiej przyszłości przeprowadzić ocieplenie ścian zewnętrznych obu budynków, co z kolei doprowadzi do zmniejszenia bardzo wysokiej wilgotności panującej obecnie w mieszkaniach, ocieplić je, a w konsekwencji także obniżyć koszty ogrzewania.
Niezmienne zaangażowanie Procter & Gamble w działania na rzecz Targówka i jego mieszkańców jest godne pochwały i może służyć za wzór dla innych firm – mówi Sławomir Antonik, burmistrz dzielnicy Targówek. Tym razem, połączenie zasobów dzielnicy Targówek oraz wsparcia ze strony P&G i Habitat for Humanity pozwoli pomóc ponad 40 rodzinom z ulicy Birżańskiej i Naczelnikowskiej. Bez wątpienia takie inicjatywy są istotnym wkładem w poprawę warunków życia mieszkańców naszej dzielnicy. – dodaje Antonik.
Projekt realizowany na warszawskim Targówku jest częścią globalnej współpracy P&G oraz Habitat for Humanity. Podobne inicjatywy odbywają się w dwunastu innych państwach na świecie, na przykład na Filipinach i w Południowej Afryce, gdzie organizacja Habitat for Humanity, także z udziałem wolontariuszy firmy buduje, remontuje lub sprząta domy potrzebującym.
Jesteśmy bardzo wdzięczni P&G za zaangażowanie w pomoc rodzinom z całego świata – mówi Jonathan Reckford, CEO Habitat for Humanity International. P&G, oprócz pomocy finansowej zapewniła także wsparcie wolontariuszy, którzy pomagają nam zadbać o to, by warunki mieszkaniowe potrzebujących uległy poprawie.
Link do strony artykułu: https://badaniamarketingowe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/procter-gamble-i-habitat-for-humanity-poprawiaja-warunki-zycia-mieszkancow-warszawskiego-targowka